tirsdag, november 07, 2006

Politiets sorte bog - Men prinsesse Mary ER faktisk smuk

Øv - skidt start på dagen. Så er Ben i politiets sorte bog. Cykler om et hjørne for rødt lys. Bøde - med studierabat. Den flinke politimand spør' til min alder, for hvis jeg er under 18 kan han give mig rabat med det samme...tak for komplimentet. Og det værste er, at der er 5 cyklister, som drøner overfor rødt imens den unge søde politimand står og fumler med min bøde. "Ja, dem kan jeg jo desværre ikke tage" siger han. Nej, det kan du ikke lille ven - men du kunne godt have valgt én af dem istedet for mig fattig-studerende-lille-uskyldige-pige-blondine.... Eller måske skal jeg se det som en hjælp ud af min uskyld, som jeg jo har kæmpet så meget med? Det vil jeg gøre. Sige tak for hjælpen -lille politimand, som drømmer om action i hverdagen, men har trukket dagens opgave, at stå på hjørnet af Stokholmsgade og fange cyklister, der pænt lader bilen stå hjemme fordi politikerne ønsker det (og så os andre, som cykler af en anden grund).

Heldigvis kom prinsesse Mary og trøstede mig. Var lige ved at spænde ben for hende. Da jeg kom til diamanten var der igen politi - følge mig temmelig forfuldt. Men fandt ud af, at det denne gang var Mary de forfulgte - puha, hun kender det også. Jeg gik lige ud foran hende, og de store kameraer gloede vældig meget på mig. Men jeg fik hende at se - og kunne kende en kendt for en gangs skyld. Og hun ER faktisk virkelig smuk. En skøn prinsesse med et smeltende smil sendt lige til mig. Tak for trøsten Mary. Nu skal det hele nok gå alligevel....

Ingen kommentarer: