fredag, maj 19, 2006

Uh...jeg er harm

Vi får ørene tudet fulde med vigtigheden af at vi gennemfører vores studier på minimal tid! Og ja, jeg kan godt se poeinten. Men hvor er realismen blevet af? Det er ikke muligt at leve af en SU som studerende i København. Jeg arbejder én dag i ugen, og det giver mig 100 kr om dagen. Til mad, telefoni, transport og toiletartikler. Og det kan lige løbe rundt, vel at mærke at jeg aldrig køber nyt tøj, går til koncerter eller på café. Hvilket jeg var god til at undgå det første halve år. Men det blev for surt (ved ikke om jeg bare er for forvænt). Så nu kører jeg med overtræk. Og undrer mig... Ja, det er rigtigt at vi har det godt i Danmark, og vi er heldige at få penge for at studere. Men er det ikke netop det vores nation skal leve af? Højtuddannelde "brains". Den perfekte måde at sætte en stopper for denne udvikling, den mest effektive måde at trække de unges studietid i langdrag på, og den bedste måde at skræmme dem så de slet ikke tør begynde: AT SKÆRE I SU'EN! Undskyld mig...men hvad tænker I på?

2 kommentarer:

Pernille sagde ...

hej Ben! God pointe! Jeg har mødt mange som arbejder i hjemmeplejen som spørger mig hvordan jeg dog har råd til at ville læse på universitetet! De vil ikke på grund af de ikke vil leve næsten uden penge på SU! Det blir da kun værre hvis de skærer i den! På den anden side... hvis man fik alle til at tage deres uddanelse lige efter gymnasiet ville man tjene mange penge allerede som 25 årig og ikke som 30+ årig som det vist er for tiden....

Anne sagde ...

Hørt Ben, Hørt! Sender noget mere harme som støtte til dit dejligt rasende indlæg!