lørdag, maj 27, 2006

Vejer du over 50kg?

Hvis du gør, og ikke allerede er, så overvej en fremtid som bloddonor. Det er virkelig en god fornemmelse at kunne hjælpe andre på den måde. Og blodbankerne mangler blod. Har du nåleskræk? Eller er du bare ikke så vild med sprøjter og blod? Så synes jeg du skal tage det som en udfordring. Puha, jeg var nervøs, men man lever længere hvis man hele tiden søger at bryde egne grænser. Det giver ihvertfald ny energi og godt mod. Og hvilken sejr når det så lykkes. Lige 1/2 liter blod til lille Per som har kræft... Go for it! - Gør en god gerning, og få endda chips, slik og diverse drikkevarer (incl. øl og vin).

Meld dig til her: Vi har brug for dig

P.s. vejer du 50kg eller derunder skal enten tage på, eller gøre andre gode gerninger istedet. Dem forsøger jeg at få ideer til netop nu.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg kan kun være enig i din holdning og følelse til at give blod. Det at gøre noget for andre, uden at få noget igen, er en gave i sig selv.
Jeg er personligt i den situation, at selvom jeg meget gerne vil give blod, må jeg desværre ikke, da jeg har haft gulsot som lille … men så må jeg jo hjælpe på anden vis, hvilket jeg da også mener jeg gør ;-)

Ben sagde ...

Hej Christian. Jeps, netop min poeinte, at være så tæt på et system som er lavet for at redde meneskeliv, og selv være en del af det, er en gave. Jeg kan desværre heller ikke give blod mere, da det viste sig at jeg ikke kunen tåle at undvære 1/2 liter. Og så er det jeg leder efter andre gode gerninger at gøre :-)